onsdag, juni 22, 2011

Josephine er nå i Falmouth, UK

Josephine og Quilla ankom Falmouth Marina igår kl 1000. Det var utrolig deilig å være på land igjen. Dette har vært den tøffeste seilingen på hele jorden rundt turen. Midt under stormen ble jeg kallt opp på VHF av en båt med navn RAYA. Sidedn vi var 3 båter ganske nær hverandre, var de redd for at vi skulle komme for nær. Men været var slik at det å sitte ute for å holde utkikk var umulig. Jeg seilte for bare riggen i 5-6 knop. Lennart på Quilla bremset opp med å slepe ett bildekk. Vi mistet radiokontakt på morgenen, men fikk radiokontakt igjen på kvelden, da var Quilla 12 nm bak meg. RAYA hørte vi ikke mer ifra før de ankom i dag morges, ett døgn etter oss.

Nå blir det tid for litt klesvask og rengjøring. Det har vært en meget fuktig tur med høy luft fuktghet.

1 kommentar:

SY/Johanna sa...

Godt å høre du er trygt i havn Bjørn! Masse hilsner fra Kenneth på Johanna, takker for fine dager på azorene og i St Martin. Jeg ligger i Dublin og venter på mine foreldre som skal være med som kanal mannskap. God tur videre hjemover, så sees vi kanskje hjemme i fedrelandet