tirsdag, mai 11, 2010

Vuda Point Marina, Fiji

Hei nå er jeg på nett igjen.

Vi ankom Lautoka søndag kveld kl 2000 og fikk ankeret ut. Det var deilig å ligge i ro og få en hel natts søvn. Søndagen ble meget behageig, flatt hav og motor. Og varmen, endelig kjentes det at jeg var i tropene igjen. 30 grader i lufta og 27 i vannet.

Mandagen gikk til inklarering. Imigration, customs, Health and Quarantine. Alle skulle skrive papirer i mange eksemplarer. Til slutt måtte vi inn til kommunehuset for å få Cruising Permit. Tok nye 2 timer, så tilbake til Customs for å få det siste stempelet.

I Vuda Marina ligger 2 båter som jeg traff i oktober, Magia men aleneseiler Lisa og den norske HR49, Imagine.

I kveld blir det en biff på restauranten her. Den ligger helt ute på odden ved innseilingen til havnen.

Det er godt og varmt her, trenger ikke noe over seg om natten. Men jeg ar nok aklimatisert snart, slik agt jeg ikke svetter så mye.

Takki for følget.

Ingen kommentarer: